Dag 1 Vertrek

14 augustus 2017 - Luzern, Zwitserland

Gisteren vertrokken voor het eerste deel van onze reis naar de Toscane. We waren nog niet bij het Kreuz Aachen of we konden al weer omdraaien, omdat ik sukkel niet alles in de auto had gelegd. UIteindelijk dan weer onderweg richting Luzern. Waar Nederland volgens Fluitsma en Fontein het land van duizend meningen is,is Duitsland absoluut het land van duizend "Baustellen". Wat een ellende ! En ook op de zondag nog een keer of 5 in de file gestaan (zie foto's) UIteindelijk om 18.00 bij het hotel aangekomen. Ik weet ook meteen, dat ik nooit in Zwitserland op vakantie zal gaan. Die Zwitsers zijn helemaal gek. CHF 180,- voor een hotel met de uitstraling van een middelbare school. CHF 38,- voor de plaatselijke Mac. En de klapper: CHF 7,- voor een zak chips. Hier hebben we natuurlijk uiteindelijk extra van genoten. NU gaan we lekker douchen, dan even ontbijten om daarna onze reis naar Toscane te vervolgen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monique:
    Veel suc6 verder en geniet van jullie vacantie
  2. Katie pelzer:
    14 augustus 2017
    Goede reis verder voor vandaag.
  3. Wino Pelzer:
    14 augustus 2017
    Leuk verhaal Ron en heel herkenbaar
  4. Noud Koussen:
    14 augustus 2017
    Hoi Ron, leuk je reisverhaal. We gaan het volgen. Voor ons heel herkenbaar. We zijn jaren naar de Bodensee geweest, maar wel aan de Duitse kant. Aan die bankstellen komt volgens mij nooit meer een einde. En dan Zwitserland. Peperduur. We gingen wel eens naar de overkant naar Zwitserland. Ik haalde bij een kiosk 2 sinalco limonade met rietje en moest 12 euro betalen. Het toppunt was een gewoon droog broodje. 4 euro per stuk, maar er zat wel een klein papieren vlaggetje op omdat het op een nationale feestdag was. We wensen jullie verder een goede reis en een prachtig verblijf in de Toscane. We gaan jullie reisverslag volgen.