Dag 7: Assisi en Perugia

21 juli 2018 - Montepulciano, Italië

Vandaag zijn we naar Assisi en Perugia geweest. Assisi is vooral bekend vanwege hun heiligen St. Fransiscus en St. Clara. Het is een bedevaartsoord en dat straalt het dorp ook uit. Overal kom je kruizen, beelden van Fransiscus en Clara tegen en er zijn natuurlijk bijzonder veel kerken. We zijn echter begonnen bij de Roca Magiore die natuurlijk helemaal bovenop de berg ligt. En je raad het natuurlijk al; de auto staat in een parkeergarage beneden aan het dorp. Dus na een forse klim uiteindelijk daaraan gekomen en het was ook zeker de moeite aard. Daarna terug het dorp in om naar de Basilica San Francesco te lopen. Deze is opzich al bijzonder vanwege de grootte, maar niet in de laatste plaats omdat deze in 1997 door een forse aardbeving zwaar beschadigd raakte. In de basiliek is ook nog een tentoonstelling te zien m.b.t. aardbevingen en deze in het bijzonder. Wat ook heel vreemd is, dat de basiliek eigenlijk twee kerken heeft. Je hebt de kerk op de begane grond, maar in de “kelder” is ook nog eens kerk, die groter is, dan de gemiddelde Nederlandse kerk.

Daarna zijn we naar Perugia gegaan. Daar was Umbria Jazz gaande, met heel veel (Jazz-) muziek. Heel druk, maar ook heel gezellig. Hier zijn we naar een tentoonstelling van Guido Harari gegaan, “Wall of Sound” genaamd. Blijkbaar is Guido Harari de Italiaanse Anton Corbeijn, want hij heeft werkelijk prachtige foto’s van beroemde muzikanten gemaakt. Zeer de moeite waard, zie de foto’s. Na nog een bezoek aan de plaatselijke Duomo zijn we weer me pijn aan de voeten huiswaarts gegaan.

1. Oom Tom:
    21 juli 2018
    Wat een schitterende belevenis..leuk om te volgen
  2. Monique:
    21 juli 2018
    Weer hele mooi foto's veel plezier verder.