Dag 3 Bezoek aan Lucca en Pisa

15 augustus 2017 - Lucca, Italië

Vandaag hadden we besloten naar Lucca te gaan. Na ons weer een op een of andere achterlijke rotonde verreden te hebben zijn we via een omweg toch in Lucca aangekomen. Je gunt diegene, die de wegen in Italië aangelegd heeft af en toe een enge ziekte, wat een idiotie af en toe. Maar goed, uiteindelijk in Lucca aangekomen en ik moet zeggen, het is een heerlijk klein stadje, waar een hele hoop te zien is. Heel veel leuke winkeltjes, maar allemaal gesloten. Vreemd, hebben zeker op dinsdag rustdag. Maar goed, met de Piazza San Michele en de Piazza Amfitheatrico zeker enkele mooie plaatjes (zie foto's) Op de Piazza Amfitheatrico een gekoeld terrasje gepakt en genieten van een cappuccino. Bij navraag bleek, dat de winkels gesloten waren vanwege Ferragosta. Een voetreis naar Rome, voor diegene, die weet welke feestdag hier bedoeld wordt. Oké, daarna weer verder gewandeld en lopen langs de Torre Guingini, om daarna op zoek te gaan naar de..... Torre Guingini,  Niett heel slim. Daarna besloten om nog naar Pisa te gaan. Daar aangekomen is het meest verbazingwekkende niet de scheve toren ( hij staat wel heel scheef), maar al die idiote mensen, die een foto willen maken om de toren om te duwen of tegen te houden, Uiteindelijk de dag afgesloten met een frisse duik in de pool en een leuke feestavond met BBQ en DJ, waarbij de italo-dance platen natuurlijk niet ontbraken,

1. Monique:
    15 augustus 2017
    Sjun Foto's
  2. Katie pelzer:
    16 augustus 2017
    . Ja dat u's hip hey, met die stomme rotondes. . Zo te horen wel een mooie dag geweest. Gr en knuffel.
  3. Astrid de Heer:
    16 augustus 2017
    He Dees. Ik hoef de prijs niet hoor maar het was gisteren zoiets als Maria ten Hemel opnemingsdag....... (ook nooit van gehoord hoor maar stond in mijn werkagenda)