Dag 4: Firenze

16 augustus 2017 - Firenze, Italië

Vandaag hebben we besloten naar Firenze te gaan. Nadat we een parkeergarage hadden gevonden,eerst naar de "Guardino Boboli" gegaan. Geweldig, alleen jammer, dat het zo bergop gaat. Vandaar bij het Palazzo Pitti uitgekomen en verder richting Ponte Vecchio. Hier schrik je al van de mensenmenigte, die hier rondloopt. Als mieren op een hoop. Het meest opvallende aan de Ponte Vecchio is de vele juweliers, die er gevestigd zijn. Vervolgens naar de Galleria Uffizi gelopen. Al een rij bij de tickets, waar  we niet bij zijn gaan staan en daarna een nog langere rij om naar binnen te komen. Twee uur wachttijd om hier binnen te komen. Doorgelopen naar het Palazzo Vecchio waar een uur wachttijd was, daarna via de Piazza dell Signora naar de Duomo gelopen. Heel indrukwekkend, maar wat nog indrukwekkender was, was wel de rij hier.  Die besloeg de hele zijkant van de Duomo en een deel aan de achterkant bij de koepel. Ik begrijp niet, dat mensen het geduld kunnen hebben om minstens drie uur in een rij te gaan staan om een kerk van binnen te zien. Daarna terug naar het Palazzo Vecchio, we wilden eigenlijk naar de Basilica de Santa Croce, maar daar zijn we niet meer gekomen. In het Palazzo Vecchio een kaartje gekocht en wat bleek, de wachttijd betrof maar een uur voor een bezoek aan de Toren. Het museum was vrij te bezichtigen. Dit dus maar gedaan en we voelden ons een beetje Robert Langdon, die op zoek is naar aanwijzingen.(Nee, er staat niks op de vlag op hè schilderij) Het hele Palazzo Vecchio is waanzinnig indrukwekkend wat betreft kunst. Werkelijk elk plafond en elke muur is beschilderd, je zou er bijna nekpijn van krijgen. Uiteindelijk toch maar in de rij gaan staan voor de toren en na het nodige wachten (volgens mij geen uur) konden we genieten van een flinke klim naar boven. Het uitzicht is dan ook adembenemend. Weer beneden aangekomen waren we eigenlijk tamelijk op en hielden we het voor vandaag in Firenze voor gezien. We gaan deze vakantie zeker nog eens om die dingen te bekijken, die we vandaag gemist hebben.