Dag 3: Montecatino en Pienza

17 juli 2018 - Montepulciano, Italië

Vandaag zijn we twee dorpjes gaan bezoeken. Na ons ontbijt (wat we trouwens niet in ons hotel nuttigen ! ) zijn we naar Montecatino gereden. Daar hebben we vooral het Fortezza Montecatino bekeken. Een 14e eeuws fort, waar nu een enoteca gehuisvest is. Zelfs om 11.00 uur ‘s morgens waren er al mensen wijn aan het proeven. Het uitzicht bovenop de borstwering was geweldig, getuige de foto’s. Verder bezienswaardigheden waren het Palazzo Communale en de lokale Duomo.

Hierna zijn we naar Pienza gereden, waar ook diverse bezienswaardigheden waren, zoals het de Duomo ter ere van Paus Pius II, die in Pienza geboren is. Meest memorabel was echter de terugreis, aangezien ik blijkbaar op mijn TomTom een stand “ avontuurlijk” heb staan. Dat ding heeft me weer over een of ander geiten pad geleid, waarbij ik me serieus afgevraagd heb, of ik niet na afloop een aantal onderdelen aan de auto zou missen.

Tot slot zijn we in Montepulciano nog de Chiesa San Baggio gaan bezoeken. Een zeer opmerkelijke kerk zowel van binnen ( als je in het midden van de keer in je handen klapt hoor je 20 keer de echo van die klap) als van buiten.( Een van de twee kerktorens is vanwege verzakkingsgevaar nooit afgebouwd.)

Morgen gaan we Sienna en Arezzo bezoeken...