Dag 6: Siena en Monteriggioni

20 juli 2018 - Siena, Italië

Vandaag zijn we naar Siena gegaan. Verleden jaar waren we er ook, maar het was toen ontzettend warm en ontzettend druk. Warm was het vandaag ook maar gelukkig waren we op tijd bij de Duomo, zodat we niet al te lang in derij hoefden te wachten. De Duomo is waarachtig indrukwekkend, maar het rare is, dat er helemaal geen kerkdiensten meer worden gehouden. Tenminste, daar ga ik van uit,aangezien er geen banken en geen altaar aanwezig waren. Je kon je ogen er werkelijk de kost geven. Je raakte niet uitgekeken op de vele details. Zelf vond ik de bustes van de diverse pausen wel indrukwekkend. Volgens Wikipedia zijn het er 172 uit de periode van 1400-1500. Daarna zijn we naar de “Museo dell'Opera Metropolitana” met de bijbehorende “Facciatone” gegaan. Het uitzicht bovenop de “Facciatone” is prachtig en ook dit was uiteindelijk we het wachten waard geweest. Ik zou zeggen, bekijk de foto’s maar. Tot slot hebben we nog de Crypte en het Baptistarium bekeken. Vooral dat laatste was zeker de moeite van het bekijken waard. Daarna zijn we naar de Piazza del Campo gegaan, waar we nog het Palazzo Pubblico geweest zijn. Tot slot zijn we via Monteriggioni, een oude vestingstad teruggereden naar Montepulciano. We hebben vandaag wel een nieuw record gevestigd met traptreden; 1123 incl. de drie badkamertrapjes.

1. Monique:
    20 juli 2018