Dag 6: Siena en San Gimignano

18 augustus 2017 - Colleoli, Italië

Vandaag hebben we Siena en San Gimignano bezocht. Een flink eind rijden en onze navigatie vondt het nodig om een route "through hell" te selecteren. Wat een verschrikking ! Dennis zou niet meer gestopt zijn met overgeven. En wat zijn de Italiaanse wegen toch slecht. Foei. Maar goed, in Siena aangekomen eerst maar even een cappuccino gedronken om weer even tot rust te komen en een route uitgestippeld door de stad. Meteen eigenlijk richting Piazza del Campo gelopen, voorbij gelopen aan de Monte Dei Pasci, waar een standbeeld van Romulus en Remus staat. Uiteindelijk bij de Piazza del Campo aangekomen,met het Palazzo Publico en de Torre di Mangia. Deze was vanwege werkzaamheden gesloten, dus geen trappenlopen vandaag. De Piazza del Campo is werkelijk indrukwekkend en ik ben blij, dat we niet verleden woensdag zijn gegaan tijdens Il Palio, met deze hitte waren we voortijdig met een zonnesteek weg kunnen gaan. Hierna via het Palazzo Chigi en het Palazzo Del Capitano naar de Piazza del Duomo, waar een werkelijk prachtige kathedraal staat. Ook deze slechts van buiten gezien, want Ronnie gaat niet in een 250 meter lange rij staan om kaartjes te krijgen om een kerk van binnen te zien. Van daaruit zijn we langzaam teruggegaan naar de auto, aangezien we richting kookpunt gingen. De temperatuur ging ondertussen richting de 40 graden. Daarna naar San Gimigano gereden en ook dit prachtige stadje gezien. Hier is middeleeuwen wat de klok slaat. En ijs natuurlijk. In San Gimigano woont de wereldkampioen ijsmaken, maar ook hier gaat Ronnie niet in een ellenlange rij staan voor een ijsje. Uiteindelijk moe maar voldaan naar het hotel teruggereden. Morgen gaan we waarschijnlijk vanwege de warmte een dagje  aar de kust cq. strand plannen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Katie pelzer:
    18 augustus 2017
    Ronnie wil wel veel niet hè?